X logowanie Zapomniałem hasła
 
 

 
Program edukacyjny Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej kontakt Filmoteka Szkolna należy do
projekty
<< kwiecień 2017 >>
1
Szczegóły:
Finał Olimpiady Wiedzy o Filmie i Komunikacji Społecznej
02
030405067
Szczegóły:
"Wagary w kinie.Polski film historyczny (XX wiek)"
8
Szczegóły:
„Filmowe tropy i symbole” – Warsztaty Młodzieżowego Klubu Filmowego „Młodzi gniewni”
09
10111213141516
171819
Szczegóły:
Jakiż to gości mieliśmy? Filmowe portrety artystów z Polski
20212223
24252627282930

"Zmruż oczy" jako przykład paraboli

Etap edukacyjny: gimnazjum, liceum
Przedmiot: język polski lub zajęcia pozalekcyjne: Szkolny Klub Filmowy
Czas: 3 godziny lekcyjne, w tym projekcja filmu

Filmowa epistemologia Krzysztofa Zanussiego na przykładzie "Iluminacji"

Etap edukacyjny: liceum (klasa druga z rozszerzonym programem języka polskiego)
Przedmiot:interdyscyplinarne zajęcia fakultatywne (edukacja filmowa, filozoficzna, język polski)
Czas: 1 godzina lekcyjna + projekcja filmu Iluminacja Krzysztofa Zanussiego (87 min.). W wariancie rozszerzonym o kontekst esejów Stanisława Lema: dodatkowo 1 godzina lekcyjna.

Kim byliśmy, kim jesteśmy, kim będziemy, czyli o poszukiwaniu tożsamości. Portrety Polaków w literaturze i filmie na przykładzie "Lalki" Bolesława Prusa oraz "Gadających głów" Krzysztofa Kieślowskiego

Etap edukacyjny: lekcja dla klasy drugiej szkoły ponadgimnazjalnej o profilu rozszerzonym
Przedmiot: język polski
Czas: 2 godziny lekcyjne

Dźwiękiem malowane - metody ilustracji i instrumentacji muzycznych, na przykładzie filmu Jerzego Kuci "Strojenie instrumentów".

Etap edukacyjny: gimnazjum, liceum
Przedmiot: muzyka
Czas: 2 godziny lekcyjne (w tym projekcje filmu)

"Łagodna" Piotra Dumały jako przykład korespondecji filmu i malarstwa

Etap edukacyjny: liceum
Przedmiot: język polski, wiedza o kulturze
Czas: 1 godzina lekcyjna

"Chcemy być sobą wreszcie"... Subkultura - wolność czy "ucieczka od wolności" (Erich Fromm). Analiza filmu Roberta Glińskiego "Cześć Tereska".

Etap edukacyjny: liceum
Przedmiot: język polski, wiedza o kulturze
Czas: 90 minut + projekcja filmu

Lekcja o emocjach na przykładzie filmu "Cześć Tereska" Roberta Glińskiego

Etap edukacyjny: gimnazjum, liceum
Przedmiot: godzina wychowawcza
Czas: 45 minut

Film jako parabola

Etap edukacyjny: liceum, klasa pierwsza
Przedmiot: j. polski
Czas: 45 minut

Kim jestem?

Lekcja o tożsamości i rolach społecznych na podstawie filmu Zbigniewa Rybczyńskiego "Tango". Z bloku "Inteligencja intrapersonalna: Samoświadomość, autorefleksja, budowanie tożsamości".

Krzycz i żyj

Lekcja o rozporządzaniu własnym życiem i formach wyrażania protestu społecznego na podstawie filmu "Usłyszcie mój krzyk" Macieja Drygasa. Z bloku "Inteligencja intrapersonalna: Samoświadomość, autorefleksja, budowanie tożsamości".