X logowanie Zapomniałem hasła
 
 

 
Program edukacyjny Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej kontakt Filmoteka Szkolna należy do
projekty
<< czerwiec 2017 >>
01020304
05060708091011
12
Szczegóły:
8. Festiwal Filmoteki Szkolnej
13
Szczegóły:
8. Festiwal Filmoteki Szkolnej
1415161718
19202122232425
2627282930

Gorzki śmiech - "Zezowate szczęście" Andrzeja Munka i "Fotel" Daniela Szczechury.

Etap edukacyjny: liceum
Przedmiot: j. polski
Czas: 2 godziny lekcyjne

Jak pomóc dzieciom z warszawskiej dzielnicy - bohaterom filmu "Jestem zły" Grzegorza Packa?

Etap edukacyjny: gimnazjum
Przedmiot: lekcja wychowawcza lub zajęcia fakultatywne
Czas: 45 minut – w sprawnie pracującej klasie, 90 minut – w klasie pracujące w wolnym tempie

Dylematy polskiego inteligenta - "Kartoteka" Stanisława Różewicza i "Iluminacja" Krzysztofa Zanussiego

Etap edukacyjny: liceum
Przedmiot: język polski
Czas: 2 godziny lekcyjne

Uobecnienie prawdy o człowieku i otaczającym go świecie - elementy reportażu społeczno-politycznego w filmie Krzysztofa Krauze "Gry uliczne"

Etap edukacyjny: liceum (z możliwością wykorzystania wybranych partii scenariusza w szkołach gimnazjalnych)
Przedmiot: język polski, wiedza o kulturze
Czas: 2 godziny lekcyjne

"Deja vu", czyli o sztuce cytowania w filmie

Etap edukacyjny: gimnazjum, liceum
Przedmiot: język polski, godzina wychowawcza, lekcja biblioteczna
Czas: 2 godziny lekcyjne

Co się prędzej zmienia - ludzie czy rzeczywistość, jaką tworzą?

Etap edukacyjny: gimnazjum, liceum
Przedmiot: wiedza o społeczeństwie, historia i społeczeństwo
Czas: 2 godziny lekcyjne (plus projekcja filmu)

Filmoteka Szkolna. Scenariusze zajęć i materiały pomocnicze dla nauczycieli

Publikacja pod redakcją Marianny Hajdukiewicz i Sylwii Żmijewskiej-Kwiręg

Cele nauczania z wykorzystaniem Filmoteki Szkolnej - wiedza o kulturze

Przykład osiągania niektórych celów kształcenia przedmiotu wiedza o kulturze zawartych w nowej podstawie programowej.

Filmoteka Szkolna w programie szkoły ponadgimnazjalnej - historia

Przykład włączenia Filmoteki Szkolnej do programu nauczania historii w szkole ponadgimnazjalnej (czwarty etap edukacyjny).

Filmoteka Szkolna w programie szkoły ponadgimnazjalnej - historia i społeczeństwo

Przykład włączenia Filmoteki Szkolnej do programu nauczania przedmiotu uzupełniającego historia i społeczeństwo w szkole ponadgimnazjalnej (czwarty etap edukacyjny).