21.02.2020

Insta obecności! Film i popkultura w działaniach edukacyjnych | Wydarzenie odwołane

Głównym tematem warsztatów dla nauczycieli, które odbędą się 14 marca w Olsztynie, będą kody (pop)kultury rozumiane jako narzędzie tworzenia tożsamości i wspólnej komunikacji z młodzieżą.

Czy ciągle zanurzenie młodzieży w popkulturze jest szkodliwe? A może to nasza (z reguły) mało wystarczająca obecność w świecie gier komputerowych, TikToka, Instagrama, kanałów na YouTubie, GIF-ów, memów, kina superbohaterskiego, popularnych aplikacji, a także innych internetowych praktyk i mód stanowi prawdziwe wyzwanie dla budowania dialogu z młodszym pokoleniem? Przecież wszystkie te zjawiska bez trudu wykorzystać można we współczesnej edukacji filmowej! Głównym tematem warsztatów staną się zatem kody (pop)kultury rozumiane jako narzędzie tworzenia tożsamości i wspólnej komunikacji z młodzieżą.

Podczas spotkania, wędrując w stronę wszystkich tych obszarów, które na pierwszy rzut oka zazwyczaj wydają nam się mało zrozumiałe, a może nawet odstraszające, zastanowimy się więc nad pozytywnymi, acz nie zawsze oczywistymi na pierwszy rzut oka, aspektami kultury popularnej oraz nad tym, w jaki sposób powinniśmy sięgać po nią w działaniach edukacyjnych, które wspólnie zaprojektujemy w oparciu o filmy znajdujące się w pakiecie Filmoteki Szkolnej.

Informacje organizacyjne

  • Termin: 14 marca 2020 r., g. 09:00-12:00
  • Miejsce: Warmińsko – Mazurski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Olsztynie, ul. B. Głowackiego 17
  • Udział: Zajęcia adresowane są do nauczycieli ze szkół podstawowych i średnich województwa warmińsko–mazurskiego. Liczba miejsc ograniczona. Obowiązują zapisy poprzez formularz dostępny TUTAJ.
  • Więcej informacji: Magdalena Rudnicka, Liderka Filmoteki Szkolnej, e-mail: magrudnicka@gmail.com, tel. 501 629 005.

O PROWADZĄCYM:

dr Karol Jachymek – Wędrujący Filmoznawca Filmoteki Szkolnej

Zajęcia organizowane przez Filmotekę Narodową - Instytut Audiowizualny. Przedsięwzięcie współfinansowane przez Polski Instytut Sztuki Filmowej.