08.06.2020

Edukacja zdalnie z Filmoteką Szkolną #10

Zapraszamy do zapoznania się z pomysłami na lekcje i ćwiczenia z wykorzystaniem filmów dostępnych bezpłatnie w Filmotece Szkolnej.

Dobieramy się w pary – tworzymy własną grę memory

Do ćwiczenia wykorzystaj filmy:

→ „Przygody rycerza Szaławiły” reż. Edward Sturlis [Lekcja 56: Między słowem a obrazem]

→ „Cyrk” reż. Włodzimierz Haupe [Lekcja 58: Człowiek i świat]

→ „Nie drażnić lwa” reż. Tadeusz Wilkosz [Lekcja 60: Najważniejsze są reguły?]

Zagrajcie w memory oparte na kadrach z animacji, które obejrzycie w Filmotece Szkolnej. Przy okazji sprawdzicie, na ile uważnie oglądaliście filmy. Na koniec możecie stworzyć własne memory!

  • Scenariusz zajęć: http://filmotekaszkolna.pl/dla-nauczycieli/materialy-metodyczne/dobieramy-sie-w-pary-tworzymy-wlasna-gre-memory

Plakaty tematyczne – bezpieczeństwo na drodze

Do ćwiczenia wykorzystaj filmy:

→  „Nie drażnić lwa”, reż. Tadeusz Wilkosz [Lekcja 60: Najważniejsze są reguły?]

→ „Maluch” w reż. Lucjana Dembińskiego [Lekcja 60: Najważniejsze są reguły?]

Warto pokazać uczniom oba filmy, gdyż bardzo dobrze się dopełniają. Jeśli jednak jest na to za mało czasu – pokaż całego „Malucha” i fragment „Nie drażnić lwa”.

Po filmie podyskutujcie o niebezpiecznych zachowań Malucha. Poproś uczniów, aby na podstawie rozmowy sformułowali rady dla bohatera filmu dotyczące bezpieczeństwa na drodze i stwórzcie plakaty promujące odpowiednie zachowania.

  • Scenariusz zajęć: http://filmotekaszkolna.pl/dla-nauczycieli/materialy-metodyczne/plakaty-tematyczne-bezpieczenstwo-na-drodze

Atrybuty w filmie animowanym

Do ćwiczenia wykorzystaj filmy:

→ „Przygody rycerza Szaławiły” reż. Edward Sturlis [Lekcja 56: Między słowem a obrazem]

→ „Król Midas” reż. Lucjan Dembiński [Lekcja 61: Nie wszystko złoto, co się świeci]

→ „Za króla Krakusa” reż. Zenon Wasilewski [Lekcja 59: Legendy i tradycje polskie]

Porozmawiajcie czym są atrybuty. Rozłóż w sali obrazki z różnych przedmiotów. Poproś uczniów, aby wybrali tylko te, które pojawiły się w obejrzanych filmach. Po odnalezieniu wszystkich haseł spróbujcie stworzyć mapy myśli przyklejając dany obrazek na tablicy, a wokół niego dopisując wszystkie skojarzenia związane z daną rzeczą, które przyjdą wam do głowy.

  • Scenariusz zajęć: http://filmotekaszkolna.pl/dla-nauczycieli/materialy-metodyczne/atrybuty-w-filmie-animowanym