Lekcja 7

Siła symbolu

Chleb
reż.: Grzegorz Skurski

Krótka historia jednej tablicy
reż.: Feliks Falk

Popiół i diament
reż.: Andrzej Wajda

Opracowanie: Dr Mariola Jankun-Dopart

Materiały dodatkowe

Lektury uzupełniające

  • Paweł Frejman, Kłamstwo jako fakt, „Wiadomości Kulturalne” 1995, nr 43
  • Maryla Hopfinger, Perspektywa moralna szkoły polskiej, „Kino” 1971, nr 11
  • Marek Hendrykowski, Realizm i symbolizm "Popiołu i diamentu" Andrzeja Wajdy„Kino” 1972, nr 1
  • Mariola Jankun-Dopart, Rwąca rzeka żalu. Formacja artystyczna i społeczna polskiej szkoły filmowejKraków 2007
  • Tadeusz Lubelski, Trzy kolejne podejścia„Kwartalnik Filmowy” 1994, nr 6
  • Alina Madej, Człowieku, po coś uciekał?, „Film” 1998, nr 10
  • Jan Józef Szczepański, Popiół i diament, „Kwartalnik Filmowy” 1997, nr 17
  • Andrzej Werner, Polskie, arcypolskie, Warszawa 1987
  • Andrzej Werner, Więcej popiołu, „Kino” 1990, nr 5
  • Wiktor Woroszylski, Tylko popiół, „Film” 1958, nr 42
  • Człowiek z ekranu. Z antropologii postaci filmowej, pod red.: Marioli Jankun-Dopart i Mirosława Przylipiaka, Kraków 1996

Obejrzyj też

Przy torze kolejowym, reż. Michał Nekanda-Trepka, 2000


Gorzkie żniwa
, reż. Agnieszka Holland, 1985

Sprzedawca chleba, reż. Maria Zmarz-Koczanowicz, 1988
 

Pierwszy września, reż. Krzysztof Lang, 2007
 

Jutro pójdziemy do kina, reż. Michał Kwieciński, 2007
 

Inka 1946 - ja jedna zginę, reż. Natalia Koryncka-Gruz, 2006
 

Pierścionek z orłem w koronie, reż. Andrzej Wajda, 1990