Lekcja 33

Na progu dojrzałości

Pas de deux
reż.: Kinga Lewińska

Zmory
reż.: Wojciech Marczewski

Opracowanie: Dr hab. Andrzej Szpulak

Materiały metodyczne

Zagadnienia do dyskusji



  • Różne oblicza inicjacji w doświadczeniu bohatera Zmór Wojciecha Marczewskiego.
  • Bohater jako podmiot filmowej narracji - Zmory Wojciecha Marczewskiego.
  • Rola rodziców na drodze ku dojrzałości - analiza przypadku Mikołaja Srebrnego.
  • Granice intymności w filmowych obrazach dojrzewania.
  • Obrazy życia w prowincjonalnych miasteczkach w Zmorach Wojciecha Marczewskiego i Pas de deux Kingi Lewińskiej.
  • Relacja uczeń-nauczyciel w Zmorach Wojciecha Marczewskiego oraz Pas de deux Kingi Lewińskiej.
  • Dojrzewanie poprzez kontakt ze sztuką - gimnazjalista Mikołaj Srebrny oraz student weterynarii Wiktor Malec.
  • Doświadczenie autobiograficzne jako materiał przydatny w tworzeniu filmu.
  • Dojrzewanie stałym elementem życia człowieka - casus małżeństwa Struziaków z filmu Pas de deux Kingi Lewińskiej.
  • Siła i słabość krótkiej formy filmowej na przykładzie Pas de deux Kingi Lewińskiej.