X logowanie Zapomniałem hasła
 
 

 
Program edukacyjny Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej kontakt Filmoteka Szkolna należy do
projekty
<< marzec 2017 >>
0102034
Szczegóły:
Warsztaty filmowe w Warszawskiej Szkole Filmowej
5
Szczegóły:
Warsztaty filmowe w Warszawskiej Szkole Filmowej
06070809101112
Szczegóły:
Warsztaty filmowe w Warszawskiej Szkole Filmowej
131415161718
Szczegóły:
Warsztaty filmowe w Warszawskiej Szkole Filmowej
19
Szczegóły:
Warsztaty filmowe w Warszawskiej Szkole Filmowej
20212223242526
2728293031

09-03-2017  Marketing filmowy, czyli jak to się kręci. Od storyboardu do Złotej Palmy w Cannes

Zapraszamy na zajęcia "Marketing filmowy, czyli jak to się kręci. Od storyboardu do Złotej Palmy w Cannes", które odbędą się 16 marca 2017 roku w Konińskim Domu Kultury.



Warsztat dla młodzieży gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej poprowadzi filmoznawczyni Justyną Jaszczyk. W trakcie odbędzie się również warsztat dla nauczycieli "Fenomen współczesnych musicali", który poprowadzi Katarzyna Czubińska Liderka Filmoteki Szkolnej.
Zgłoszenia przyjmowane są poprzez formularz: https://goo.gl/forms/0iPFmZHm1hs1QrLT2

Temat zajęć: Marketing filmowy, czyli jak to się kręci. Od storyboardu do Złotej Palmy w Cannes.

1. Wprowadzenie do zajęć – jaki będzie ich cel oraz przebieg; przedstawienie zagadnień, z którymi uczniowie będą oswajać się w toku warsztatów.


2. Interaktywny wykład w formie prezentacji.
a) o filmowych środkach wyrazu;
· droga do powstania filmu: omówienie etapu preprodukcji, okresu zdjęciowego i momentu postprodukcyjnego,
· środki filmowego wyrazu: podstawowe pojęcia i reguły operatorskie,
· kadry i ich zastosowanie,
· gatunki filmowe i ich cechy charakterystyczne – gra z uczniami.
b) o festiwalach filmowych, drodze dystrybucji, krytyce filmowej;
· jak wygląda organizacja festiwalu filmowego „od kuchni”,
· formy uczestnictwa na festiwalu,
· dystrybucja filmowa w Polsce,
· krytyka filmowa – dlaczego jest ważna i w jakich formach można ją uprawiać.

3. Prezentacja będąca mini wykładem o marketingu filmowym i jego wybranych, najciekawszych i najważniejszych dla kultury formach:
a) rodzaje marketingu, który możemy zaobserwować w przemyśle filmowym;
b) plakat filmowy i zwiastun – o tym, jak ważne jest pierwsze wrażenie;
c) ćwiczenie z plakatami filmowymi i zwiastunami – uczniowie na podstawie obrazów próbują odgadnąć fabułę oraz gatunek;
d) w jaki sposób star system wpływa na marketing filmowy?
e) ambient marketing – najciekawsza i najbardziej kreatywna forma promocji; wyjaśnienie pojęcia na podstawie starannie wyselekcjonowanych przykładów filmowych;
f) gra filmu z nowymi mediami i ich wpływ na kulturę - zjawisko kultowości, product placement i wielkie akcje marketingowe znanych marek, które wykorzystują fenomen danego filmu (przykłady).
g) fani oraz ich ogromny wpływ zarówno na kulturę, jak i sposoby prowadzenia akcji marketingowych dla danych filmów (najczęściej superprodukcji, jak Gwiezdne Wojny czy sagi o bohaterach – fenomen filmów tworzących uniwersa).



Skomentuj

obejrzyj
polecamy
Akademia Polskiego Filmu
Szczegóły:
Akademia Polskiego Filmu to dwuletni kurs historii polskiego filmu fabularnego na poziomie akademickim. Akademia powstała z inicjatywy i środków Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.
Edukacja Filmowa
Szczegóły:
EdukacjaFilmowa.pl to portal powstały z myślą o kinomanach i osobach zainteresowanych edukacją filmową.
Fototeka
Szczegóły:
Fototeka to serwis prezentujący zasoby fotograficzne Filmoteki Narodowej związane tematycznie z historią filmu polskiego (filmy, ludzie, wydarzenia itp.)
Film Polski
Szczegóły:
Film polski to największa internetowa baza filmu polskiego. Opis filmów fabularnych, dokumentalnych, krótkometrażowych, animowanych i spektakli teatru tv . W serwisie znajdują się także szczegółowe biogramy twórców polskiego kina (przedstawicieli wszystkich zawodów filmowych) i ich filmografie. Częścią serwisu jest „Kalendarium” i dział „Film w prasie polskiej” będący filmową bibliografią zawartości wybranych czasopism polskich.
Filmoteka Muzeum
Szczegóły:
Filmoteka Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie to projekt cyfryzacji oraz udostępniania wybitnych filmów tworzonych przez artystów polskich z pola sztuk wizualnych w XX wieku i na początku XXI wieku. Filmoteka to również projekt badawczy i edukacyjny poświęcony medialnemu wymiarowi sztuki polskiej. Oprócz stworzenia miejsca archiwizacji filmów Muzeum upublicznia je w internecie w celach edukacyjnych i promocyjnych działając w imieniu artystów oraz kierując się zasadą wolnego dostępu do wiedzy.
Filmoteka TVP
Szczegóły:
Filmoteka TVP to blisko 150 filmów dokumentalnych i fabularnych dostępnych online bezpłatnie.
Legalna Kultura
Szczegóły:
Projekt Legalna Kultura to kampania społeczna, promująca korzystanie z legalnych źródeł kultury, realizowana przez Fundację Legalna Kultura. Wraz z odbiorcami kampanii i jej partnerami Legalna Kultura tworzy bazę legalnych źródeł kultury i wspiera powstawanie nowych. Bierze udział w największych wydarzeniach kulturalnych w Polsce i organizuje warsztaty edukacyjne. Długofalowy cel projektu to budowanie świadomości odbiorców kultury w nowej, cyfrowej rzeczywistości.